jeudi 12 février 2015
Society for Christian Scholarship in Music : Annual Meeting
12-14 février 2015, Emory University, Atlanta, GA The Society for Christian Scholarship in Music seeks proposals for its upcoming annual meeting, which will take place at Emory University, February 12-14, 2015. Individual papers, panels, and lecture recitals on any topic pertaining to music in a Christian context are welcome. Individual papers are 25 minutes long; panels (with three people) are one and a half hours; and lecture-recitals, one hour. We invite submissions representing a variety of approaches and perspectives, including history, ethnomusicology, theory and analysis, philosophy and theology, liturgy, and critical theory. SCSM encourages submissions from current graduate students. A $250 prize will be awarded for the best paper presented by a graduate student at the 2015 meeting. The Society for Christian Scholarship in Music is an association of scholars interested in exploring the intersections of Christian faith and musical scholarship. We are an ecumenical association, reflecting the world-wide diversity of Christian traditions, and seeking to learn from scholars outside those traditions. As scholars of Christian convictions, we are dedicated to excellence in all our work as musicologists, theorists, ethnomusicologists, performers, liturgists, and theologians. Conference registration is open to all interested persons: undergraduate and graduate students, as well as independent and affiliated scholars. For more information about SCSM and about previous conferences, see www.scsmusic.org. Please send a 250-word abstract for individual papers and lecture-recitals, and a 500-word abstract for panels, including all names, affiliations, and contact information. Send submissions or any questions to scsm.emory.2015 at gmail.com. The deadline for submissions is October 1, 2014. Elena Rozanova et l'Orchestre de chambre de Novossibirsk Salle Gaveau à ParisNée à Odessa dans une famille de musiciens, Elena Rozanova a étudié à l'ʼécole Gnessine et au Conservatoire Tchaïkovski de Moscou. Elle a remporté des prix dans plusieurs concours internationaux. Elle est lauréate de la fondation Cziffra. Elena Rozanova. Photographie © Vincent Desnoe. Elle se produit en soliste avec des orchestres parmi lesquels lʼOrchestre National de France, de Montpellier, de Lille, Royale Philharmonie de Flandre, lʼOrchestre Symphonique de Novossibirsk, la Camerata de Saint-Pétersbourg, avec des chefs tels Jean-Claude Casadesus, Saulus Sondeckis, Arnold Katz... Elle participe à des festivals : lʼOrangerie de Sceaux, Schleswig-Holstein, Carintische Sommer, Piano en Valois, La Roque d'Anthéron, Radio France Montpellier, La Folle Journée de Nantes, Île-de-France, Ravinia et pratique la musique de chambre avec Svetlin Roussev, François Salque, Josef Silverstein, Raphael Oleg, Vladimir Mendelssohn, Dora Swarzberg, le Quatuor Ysaÿe... Ses enregistrements en soliste ou en musique de chambre ont été remarqués par le presse spécialisée (« Choc » du Monde de la musique, 5 étoiles du Fonoforum en Allemagne, Diapason d'or,10 de Classica/Repertoire, CD du mois de la chaine Arte), son plus récent disque « Les Ballets russes » (label Continuo Classics) a été récompensé par un Maestro de Pianiste. Elena Rozanova est régulièrement invitée à donner les Masterclasses dans le monde; dirige une classe de piano au CNR de Paris. Elle est directrice artistique du festival « Classicaval » et du nouveau Pôle culturel Chabran à Draguignan. 12 Février 2015 Elena Rozanova Orchestre de Chambre de Novossibirsk Camille Saint-Saëns Piotr Illitch Tchaïkovski Frédéric Chopin 15 à 48 €. Renseignements et Réservations 01 49 53 05 07. Salle Gaveau, 45 - 47, rue la Boétie
Créé dans les années 90, l'Orchestre de chambre de la philharmonie de Novossibirsk prolonge avec bonheur la renommée de l'école des instruments à cordes de la ville, dont Maxim Vengerov et Vadim Repin sont parmi les plus briolants représentants.
Trois quatuors d'Anton Reicha par ArdeoAnton Reicha, Quatuors. Quatuor Ardéo (Olivia Hugues, Carole Petitdemange, Léa Boesch, Joëlle Martinez), L'Empreinte digitale 2014 [ED 13240]Par Jean-Marc Warszawski ——Le quatuor Ardeo, cent pour cent féminin, formé au début des années 2000 par des élèves du Conservatoire national supérieur de Paris fait aujourd'hui partie de la crème chambriste aux côtés, entre autres, d'ensembles tels que les quatuors Béla ou Diotima. Certes Mi-Sa Yang,qui nous avait émerveillé voici quelques années à Musique de chambre à Giverny est ici remplacée par Olivia Hugues, et l'altiste Noriko Inoue (Orchestre national de France), par Léa Boesch. Ce n'est donc pas la formation qui nous avait tant séduit lors de sa résidence à la Fondation Singer, mais Ardeo reste une très bonne raison de poser ce cédé sur sa platine. (+) lire la suiteRevue de presse musicale(France musique) Nouvelles annulations pour Georges Prêtre (Ici c Nancy) Nancy « Aliados : un opéra du temps réel », de Sebastian Rivas et Esteban Buch (Blog Médiapart) Un Petit Prince en demie teinte (France 3, Rhône-Alpes) La justice ordonne la réintégration du directeur général de l'Opéra Théâtre de Saint-Etienne (Le Bien Public) Les Orgues de Beaune préparent leurs 40 ans (Le Courrier de l'architecte) Philharmonie, Jean Nouvel pâtissier ou néo-pompier ?
©musicologie.org 2013 Vendredi 13 Février, 2015 3:16 |
|