Actualités musicalesmercredi 18 juin 20148th Biennial International Conference on Nineteenth-Century Music
University of Toronto, Canada, 18-21 June 2014 Call for Papers — Deadline: 15 October 2013, 5:00 p.m. EST The programme committee welcomes proposals on any aspect of music during the long 19th Century, and also invites proposals that engage with any of the following themes: - Research on composers with major anniversaries in the years surrounding the conference, including Foster, Meyerbeer, Nielsen, Strauss, Mahler-Werfel, Sibelius, Scriabin; - Music and conflict from the Congress of Vienna to the onset of WWI; - Movement, gesture, and dance in 19th-century music and musical discourses; - Audiences, listening, and spectatorship in the 19th century; - 19th-century music and ideas of nature; - Analysis, hermeneutics, and 19th-century music; - Riemannian and neo-Riemannian theory: historical, theoretical, analytical perspectives; - History and practice of Schenkerian analysis; - Music in North America and the idea of North America in 19th-century music. Keynote lectures will be delivered by Thomas Christensen (University of Chicago) and Richard Kramer (CUNY Graduate Center). Proposals are invited for the following: - Individual Papers (20 minutes long, with 10 minutes for discussion); - Themed Sessions (three or four papers, each 20 minutes with 10 minutes for discussion); - Roundtable Sessions (up to six people each giving a brief position paper, followed by a general discussion); - Performances and Lecture Recitals. Proposals should be prepared as follows: - Individual papers: maximum 250 words; - Themed Sessions: 250-word summary outlining the aims of the session, and a brief description of each paper; - Roundtable Sessions: 250-word summary outlining the aims of the session, and a brief description of each paper; - Lecture Recitals/ Performances: 250-word summary (plus supporting materials – e.g. CV/recording/programme details). Proposals should be sent as an MS Word or PDF attachment to <nineteenthcentury.music at utoronto.ca>. Successful applicants will be informed by mid-January 2014. Programme Committee: James Deaville, Daniel Grimley, Sarah Hibberd, Sherry Lee, Ryan McClelland, Patrick McCreless, Mary Ann Smart, and Steven Vande Moortele. L'Opéra municipale de Marseille soutient la revendication des artistes et intremittents du spectacle.La saison de l'Opéra de Marseille ne pourrait exister sans la présence des intermittents du spectacle. Les intermittents du spectacle sont les solistes vocaux ou instrumentistes, les chefs d'orchestre, les décorateurs et costumiers, les metteurs en scène, les éclairagistes, les choristes et musiciens supplémentaires, des techniciens machinistes, électriciens, cintriers.... Sans l'ensemble de ces talents, les spectacles auxquels vous, public, vous assistez ne pourraient avoir lieu. C'est pour cette raison que l'Opéra Municipal de Marseille aspire et souhaite qu'une réforme équitable du statut de l'intermittence pourra aboutir dans la concertation, le dialogue avec les différents collectifs d'intermittents. Maurice Xiberras La grève des intermittents du spectacle menace l'organisation des festivals d'étéRetour sur les raisons de ce conflit, les conditions de travail des intermittents, leurs salaires, le quotidien de la précarité…
Revue de presse musicale(JDD) Fête de la musique : des bars parisiens veulent la boycotter (Dernières nouvelles d'Alsace) Intermittents : Jean-Jack Queyranne met en garde le médiateur (Culturebox) Garbis Aprikian : heureux passeur de la musique arménienne (France musique) Monteverdi en scène, du madrigal à l'opéra (Culturebox) «Arcadie», la nouvelle poussée d'Archimède (Branchez-vous) YouTube contraint les labels indépendants à signer pour son nouveau service musical (Le Figaro) Intermittents: Jean-Jack Queyranne met en garde le médiateur (Culturebox) Les étonnants 100 Violons Tziganes de Budapest font escale à Paris (La Voix du Nord) Lille Piano(s) festival en cinquante concerts et récitals (AFP/La Croix) La Scala de Milan étoffe son programme en vue de l'Exposition universelle de 2015
©musicologie.org 2014 Samedi 9 Juillet, 2016 18:38 |
|