bandeau encyclopédiemusicologie 840

Actualités . Biographies . Textes . Annonces . Livres . Cédés . Agenda . Abonnement au bulletin .Recherche + annuaires .  Documents .  Analyses musicales . Collaborations . Nous soutenir . Contact

rss

[9e S.[10e S.[11e S.[12e S.[13e S.[14e S.]  [15e S.[16e S.[17e S.]   [18e S.]   [19e S.[20eS]
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Écrits anonymes sur la musique au XVe siècle (2/4)

Écrits relatifs à la musique ( 580-1764) : Index chronologique

1. de «Musica manualis cum tonale» à «Dictis super addenda diligenter»
2. de «Dicunt multi » à «M.J.C. de modo»
3. de «Modus cantandi versiculum » à « Pri re la. Se re fa »
4. de « Primo dividatur » à « Ze lernen dy figurlichen musica »

Dicunt multi
Anonyme XVe

Dicunt multi quod laudare Dominum [...]

Manuscrits

 

Ditonus fit ex duobus
Anonyme XVe

Ditonus fit ex duobus tonis immediate coniunctis [...]

Manuscrits

 

De cantu passioni
Anonyme XVe

At illi dixerunt

Manuscrits

Éditions

 

Dispendiosa sub compendio
Anonyme XVe, Belgique

Dispendiosa sub compendio tradere facile quoniam non est [...] speculationis opus est praxis (abrégé)

Manuscrits

 

Dispondeus
Anonyme XVe

Dispondeus / Piricheus / Dactilus [...]

Manuscrits

 

Ditonus est consonantia
Anonyme XVe

Ditonus est consonantia constans ex duobus tonis [...]

Manuscrits

 

Differentia est inter
Anonyme XVe

Differentia est inter motetos

Differentia est inter Rondellis Balladis vireletis et motetis et fuga [...]

Manuscrits

Éditions

 

Divide per quatuor a primo byduro
Anonyme XVe, Allemagne

Divide per quatuor a primo byduro usque ad stephanum tunc habebis primum elami [...] (division du monocorde)

Manuscrits

Divide primo inter b
Anonyme XVe, Allemagne

Divide primo inter b durum et stephanum 16 distinctiones (mesure du monocorde)

Manuscrits

Éditions

Bibliographie

Divina auxiliante
Anonyme XVe

Divina auxiliante gratia brevem tractatum compilare intendo

Manuscrits

 

Dominica in adventu domini
Anonyme XVe

Dominica in adventu domini ymnum cantatur [...]

Manuscrits

 

Diapason ex septem
Anonyme XVe

Diapason ex septem intervalles constants septem complecitur [...] (figure de l'octave, de la quinte et de la quarte.)

Manuscrits

De musica intervallosa
Anonyme XVe

De musica intervallosa. Voces discrete sibi invicem forma id est specie differentes [...]

Manuscrits

 

Enchirias musicus
Anonyme XVe, Pologne

Enchirias musicus sic format monocordum ad propositum [...]

Manuscrits

 

En el comienço del mundo
Anonyme XVe, Espagne

En el comienço del mundo en la primera hedat [...]

Manuscrits

 

Epitritus est figura
Anonyme XVe, Angleterre

Epitritus est figura et pertinet ad accentum [...]

Manuscrits

 

Est autem ergo specialiter
Anonyme XVe, Allemagne

[a] Est autem ergo specialiter videndum quod huius operis due sunt partes principales [...] Quatum item ad primam partem [...] (fragment de traité de plain-chant) ; [b] Notandum impares toni scilicet primus tertius quintus, septimus [...] (sur les tons) ; [c] Tonus est regula cuiuslibet cantus artificialis secundum rationem ascendendi et descendendi [...] (sur les tons)

Manuscrits

 

Est manus signum cantus
Anonyme XVe, Allemagne

Est manus signum cantus cuiuslibet dugnum [...] (plain-chant)

Manuscrits

 

Et est notandum
Anonyme XVe, Allemagne

Et est notandum de tercio tono et habet tres differencias [...]

Manuscrits

 

Et natura fert
Anonyme XVe, Italie

Et natura fert, ut extrema ex altera parte [...]

Manuscrits

 

Anonyme de Coussemaker XI (3)
Anonyme XVe, Allemagne

[Ars componendi cantum figurativum simphorice ac dulciter sonantem], Et primo de contrapuncto plano [...] Sequitur hic aliqua declaratio atque denominatio cum realibus exemplis omnium proportionum]

Manuscrits

Éditions

Bibliographie

 

Et primo viginti littere
Anonyme XVe, Italie

Et primo viginti littere cantus a b c d e f g [...]

Manuscrits

Voir: « Primo igitur scire debes quod viginti sunt littere in manu cantu [...] »

 

Ars cuiuslibet discantus
Anonyme XVe, Allemagne

Ars cuiuslibet discantus. Et primo de sincopatione cuiuslibet note unum sciendum est quod contra unam perfeetam brevem possumus [...] Ulterius sciendum quod quando sit sincopatio contra unam semibrevem [...] Notandum quod etiam discantus debet incipi in perfecta specie [...] Ulterius sciendum quod discantus in tonis imparibus non potest ascendere [...] sub fine ihius discantus exemplum patet praedicanti

Manuscrits

 

Et primo nota quod quando
Anonyme XVe, Allemagne

[a] Et primo nota quod quando aliquis per medium notatu et cantandu [...] (porportions) ; [b] Proportio sesquitertia epitrita sisterna priam dyatessaron est quando maior numerus continet [...] (proportions) ; [c] De proportionibus collateralibus [...] Epogdarum grece dicitur sequioctavus…Epitria grece dicitur sesquitertia [...] ; [e] extrait de la musica de Boèce ; [f] Cordarum nomina primitus a Graecis musicis inventa [...]

Manuscrits

 

Et quia ubi terminantur species
Anonyme XVe, Allemagne

Et quia ubi terminantur species musice ibi incipit practica. Ideo de tractatu de contrapuncto (traité de contrepoint)

Manuscrits

 

Etsi bestialium
Anonyme XVe, Pologne

Etsi bestialium. Iste liber cuius subiectum est numerus sonorum [...]

Manuscrits

 

Etsi huius preclarissime
Anonyme XVe, Allemagne

[a] Etsi huius preclarissime artis musice comoditates tum propter eius [...] (traité de plain-chant) ; [b] Musica scientia utilis ac delectabilis que ex plerisque viris erudissimis maxime approbatur [...] (traité de musique mesurée)

Manuscrits

 

Exerpta musice omnis cantus
Anonyme XVe, Allemagne

Exerpta musice omnis cantus gregoriani pitagorici et contrapuncti simplicis

Éditions

 

Ex his enim mensurationibus
Anonyme XVe, Pologne

Ex his enim mensurationibus claret tonum partiri in duo equa [...]

Manuscrits

 

Ex quo presens notitia
Anonyme XVe

Ex quo presens notitia de qua nostra versatur speculatio est musicalis [...] (traité de plain-chant)

Manuscrits

 

Ex quo omnes universasque regulas
Anonyme XVe, Allemagne

Ex quo omnes universasque regulas ipsius musice addiscire nequeant [...] (traité de plain-chant)

Manuscrits

 

Ex quo enim scolasticum gradum
Anonyme XVe, Allemagne

Ex quo enim scolasticum gradum dignitatis concrevit altissimunque sacerdotum [...] (plain-chant)

Manuscrits

 

Ex quo nostra intentio
Anonyme XVe, Allemagne

Ex quo nostra intentio circa artis musice modum cantandi velit versari [...]

Manuscrits

 

Faut. C faut ac binas
Anonyme XVe, Allemagne

Faut. C faut ac binas ut fa retinet sibi voces [...] (formules versifiées de solmisation)

Manuscrits

 

Felix Magdalene cantandi
Anonyme XVe

Felix Magdalene cantandi prominet arte [...]

Manuscrits

 

Fertur quamquam
Anonyme XVe, Pologne

Fertur quamquam Pitagoras primordialis musices huius tamen eum preter nonnulli inventores esse [...]

Manuscrits

 

Finit in D vel in a primus tonus
Anonyme XVe, Italie

Finit in D vel in a primus tonus atque secundus [...]

Manuscrits

 

Figura est representatio
Anonyme XVe, Bohême ou Saxe

Figura est representatio recte atque omisse vocis [...]

Manuscrits

Ms. 125 MS c 36 (138g), Praha, Národní muzeum, originaire de Bohême ou de Saxe, daté de v. 1515-1520, f. 1-20v

 

Figura proportionum
Anonyme XVe, Angleterre

Figura proportionum in quantitate discreta

Manuscrits

 

Formula rite
Anonyme XVe

Formula rite tono primo datur ista Memento [...]

Manuscrits

 

Fragilitas humane nature
Anonyme XVe, Allemagne

Fragilitas humane nature heu quippe per experientiam manifestatem cottidianam [...] (traité de plain-chant)

Manuscrits

 

Fratres charissimi non scientia
Anonyme XVe, Allemagne

Fratres charissimi non scientia sed charitate et obendentia sunt motus vobis charitatis ac servitutis praestare [...]

Manuscrits

Gamaut are bmi
Anonyme XVe

Gamaut are bmi [...] Et nota quod tres sunt cantus in genere [...]

Manuscrits

 

Nota gamaut habet unam scilicet
Anonyme XVe, Allemagne

Nota gamaut habet unam scilicet .ut. ascendo et descendo

Gamaut qui voces habet unam scilicet ut [...] (traité de solmisation)

Manuscrits

 

Gama epogdoa
Anonyme XVe, Espagne

Gama epogdoa [...] a nete hyperboleon (les noms des modes grecs)

Manuscrits

 

Haec algorismus ars
Anonyme XVe

Haec algorismus ars presens dicitur [...]

Manuscrits

 

Haec est de organorum
Anonyme XVe, Allemagne

Haec est de organorum structura [...] (mesure des tuyaux d'orgue)

Manuscrits

 

Haec sunt mutationes
Anonyme XVe, Italie

Haec sunt mutationes ascendendo de b quadrum grave [. . .]

Manuscrits

 

Her folwith a litil tretise
Anonyme XVe

Here folwith a litil tretise acording to the ferst tretrise [...]

Manuscrits

Éditions modernes

Hic est ars motetorum
Anonyme XVe, Italie

Hic est ars motetorum tam in notis simplicibus [...]

Manuscrits

 

His sex formantur
Anonyme XVe, Italie

His sex formantur [...]

Manuscrits

Ms. ML 171 J 6 Case, Washington, Library of Congress, Music Division, origine vénitienne, daté 1465-1477, f. 98

Éditions modernes

 

In arte motetorum sive discantuum
Anonyme XVe, Allemagne

In arte motetorum sive discantuum sunt sex modi notularum scilicet maxima [...] (traité des ligatures)

Manuscrits

 

In c natura
Anonyme XVe, Allemagne

In c natura f b mol g que b dura. Wo eyn c ist in der hant [...] Wie vil sein gesagk in der hant? [...]

Manuscrits

 

Incipit unumquodlibet
Anonyme XVe

Incipit unumquodlibet in arte musicali tam practica quam teorica (définitions des termes musicaux)

Éditions

 

Incipiunt regule contrapunctus
Anonyme XVe, Italie

Incipiunt regule contrapunctus. Videlicet. Primo notandum quid sit contrapunctus [...]

Manuscrits

 

Octo sunt toni scilicet
Anonyme XVe

Incipit rude documentum tonorum sed valde utile et hiis qui intelligunt [...] Octo sunt toni scilicet [...] (sur les modes)

Manuscrits

 

Incipit musica compemdiosa
Anonyme XVe

Incipit musica compendiosa. Sapientia clamitat in plateis. Si quis dligit eam [...]

Manuscrits

 

In convertendo dominus
Anonyme XVe, Allemagne

In convertendo dominus captivatem syon [...] Sequuntur intonationes super Magnificat et Benedictus [...] (formules d'accentuation suivies d'un tonaire)

Manuscrits

 

In D sol
Anonyme XVe

In D sol re manet primus [...] (formule mnémotechnique versifiée)

Manuscrits

 

In Gemaut habemus quatuor notas
Anonyme XVe, Italie

In Gemaut habemus quatuor notas videlicet [...] (traité de contrepoint)

Manuscrits

 

In hoc perfectio ternarii
Anonyme XVe, Pologne

In hoc perfectio ternarii et quaternarii cumulatur [...]

Manuscrits

 

Inicium habes
Anonyme XVe

Inicium habes in principio huius libri ad tale signum [...]

Manuscrits

 

In primo dico
Anonyme XVe

In primo dico quod contrapunctus requirit habere quatuor res [...]

Manuscrits

 

In principio septem
Anonyme XVe

In principio septem sunt littere musicales [...] Prolaciones sunt due (traité de plain-chant et de musique mesurée)

Manuscrits

 

In quatuor partes
Anonyme XVe, Pologne

In quatuor partes longitudinem monocordi divide equas

Manuscrits

Éditions

 

Insuper sciendum
Anonyme XVe

Insuper sciendum quod quatuor voces graves scribuntur [...]

Manuscrits

 

Intendere diapason
Anonyme XVe, Italie

Intendere diapason est ipsum duplicare [...]

Manuscrits

 

Intendentes scientie musicalis
Anonyme XVe
Pseudo Johannes de Muris

Intendentes scientie musicalis esquirere cognitionem [...]

Manuscrits

 

Inter omnes artes quas liberales vocant
Anonyme XVe

Inter omnes artes quas liberales vocant, nulla extat [...] (traité de plain-chant)

Manuscrits

 

Interpretatio sex notarum
Anonyme XVe

Interpretatio sex notarum videlicet la sol fa mi re ut [...]

Manuscrits

 

Inter diversas de musica
Anonyme XVe, Italie

Inter diversas de musica questiones queritur [...]

Manuscrits

 

Autem omnia signa in figura cantari
Anonyme XVe, Allemagne

Ista autem omnia signa in figura cantari per diminutionem [...] (les signes de mesure et diagramme)

Manuscrits

Éditions

 

Ista est regula contrapunti per ottavam
Anonyme XVe, Italie

Ista est regula contrapunti per ottavam et incipitur octava in ut [...]

Manuscrits

 

Ista dictio sequens pertinet
Anonyme XVe, Angleterre

Ista dictio sequens pertinet ad mundanam musicam et humanam [...]

Manuscrits

Ista rota debet volvi
Anonyme XVe, Italie

Ista rota debet volvi ponendo istud capud [...] (diagrammes pour le contrepoint)

Manuscrits

Iste sunt
Anonyme XVe

Iste sunt probationes cantuum. Dominus Guido autem [...]

Manuscrits

 

Isti cantus qui
Anonyme XVe

Isti cantus qui in proprio cursu cantari nequiunt [...]

Manuscrits

 

Item legas evangelium sicut
Anonyme XVe, Allemagne

Item legas evangelium sicut epistolam praeter perijodum in fine [...] et finalis deberet esse sol pro mi [...] De modo legendi epistolam secundum eos et evangelium simul. Item autem versale principalis vox accentus est mi [...]

Manuscrits

 

Item tail die leng
Anonyme XVe, Allemagne

[Pro clavicordiis faciendis.] Item tail die leng von dem ersten b bis zu dem staffet in XVI tail [...] so hast gute form zu allen clavicorden [...]

Manuscrits

 

Item sciendum primo quod
Anonyme XVe, Allemagne

Item sciendum primo quod tonus ut hic sumitur est discretio sive cognitio principii [...] (traité des tons)

Manuscrits

 

It is tho witt that there are acordance
Anonyme XVe

It is tho witt that there are acordance [...]

Manuscrits

Éditions modernes

It is to wyte that ther are III degres
Anonyme XVe

it is to wyte that ther are III degres of discant [...]

Manuscrits

Ms. Add. 21455, London, British Library, origine anglaise, daté de v. 1400, f. 9r [édition électronique de l'Université d'Indiana]

Éditions modernes

Junioribus ut facilius habeantur
Anonyme XVe, Allemagne

Junioribus ut facilius habeantur modus et scientia intonandi est scire [...] (plain-chant)

Manuscrits

 

Juxta artem conficiendi
Anonyme XVe

Juxta artem conficiendi quam alii compositiones artem dicunt vel vocitatis. (contrepoint)

Manuscrits

Livre des cycles rythmiques
Anonyme arabe XVe siècle
v. 1449-v. 1514

Livre des cycles rythmiques (court traité en deux chapitres. Définition du rythme. Les six modes rythmiques : thakil awwal - thakil thani - khatif al-ramal - ramal - khatif - rame al-ramal)

Manuscrits

Libellus musice adiscende
Anonyme XVe

Libellus musice adiscende valde utilis [...] (plain-chant et musique mesurée, v. 1400)

Manuscrits

Éditions

Longa, duplicium, simplicum
Anonyme XVe

Longa, duplicium, simplicum [...]

Manuscrits

 

Longa. Brevis
Anonyme XVe, Italie

Longa. Brevis. Semibrevis. Minima [...]

Manuscrits

 

Manus Musica
Anonyme XVe

Manus musica est organum distinctis clavibus et vocibus registrum [...]

Manuscrits

 

Maxima perfecta
Anonyme XVe

Maxima perfecta vero sex tempora et maxima imperfecta [...] valet quatuortempora (fragment de traité de musique mesurée)

Manuscrits

 

Maxima sic formatur
Anonyme XVe, Bohême

Maxima sic formatur [...] longa sic formatur [...]

Manuscrits

 

Medietas lineae facit
Anonyme XVe

Medietas lineae facit G sol re ut [...]

Manuscrits

Éditions

 

M.J.C. de modo
Anonyme XVe

M.J.C. de modo cantandi cantum planum sex ponenda sunt capitula [...] (plain-chant)

Manuscrits

Ms. a VI 44, Salzburg, Abtei Sankt Peter, daté 1490, f. 20r-22r [édition électronique de l'Université d'Indiana]

 

 

 

Jean-Marc Warszawski
Novembre 1995 - 1er novembre 2008

 

 

musicologie.org
 rss

 

 

 

 

© Musicologie.org

rectangle biorectangle textes rectangle acturectangle encyclo

À propos - contact | S'abonner au bulletin Biographies de musiciens Encyclopédie musicaleArticles et études | La petite bibliothèque | Analyses musicales | Nouveaux livres | Nouveaux disques | Agenda  | Petites annonces | Téléchargements | Presse internationale | Colloques & conférences | Collaborations éditoriales | Soutenir musicologie.org.

Musicologie.org
56 rue de la Fédération
93100 Montreuil
06 06 61 73 41
ISNN 2269-9910

Vendredi 6 Décembre, 2019